Hajápolási rutinom

Ma egy új hajápolási sorozatot indítok a blogon, mert az utóbbi néhány hónapban teljesen megváltoztak a hajápoláshoz használt termékeim és még soha nem voltam ennyire elégedett a hajammal. Kb. 2 hónap telt el az utolsó hajvágásom óta és azóta egyetlen töredezett hajvégem sincs, ami nálam hatalmas szó, mert régebben már 2-3 hét után is látszódtak a törések a hajamban. Amióta ezt a rutint követem sokkal kevesebb hajam hullik fésülködéskor és hajmosáskor is.


Amiket változtattam:

  • A hajvasalót eltettem a szekrény mélyére, nagyon ritkán használom és akkor is csak az oldalfrufrumra, ha nagyon bénán állna.
  • Hajfeke helyett egy Tangle Teezer hasonmást használok, amit az eBay-ről rendeltem, ez sokkal kíméletesebb a hajamhoz és könnyebb vele kibontani. (Néha hajszárításhoz körkefét.)
  • A samponomat szulfát- és szilikonmentesre cseréltem, természetes összetevőkkel. (A Faith in Nature márka a kedvencem.)
  • Balzsamot egyáltalán nem használok, vagy ha igen akkor ez is szilikonmentes. (A Garnier avokádós balzsamjának nagyon szépek az összetevői és szuper puha hajat varázsol.)

És ami a legnagyobb változást hozta szerintem:

Minden hajmosás előtt 1 napra vagy legalább egy éjszakára olajat masszírozok a hajamba, a tövétől a hajvégekig. (A fejbőrre csak a hajmosás előtt pár percre, mert az olaj eltömíti a pórusokat és ez hajhullást okozhat!) Többféle olajat is kipróbáltam már, először kókuszolajat, aztán argánolajat, ezek nem voltak rosszak, de nekem a mandulaolaj vált be legjobban, ettől a legfényesebb, legpuhább a hajam. És nem mellesleg árban is jobb, mint pl. az argánolaj. Hajszárítás előtt is néhány csepp mandulaolajat használok hajvégápolóként.

Minden hajmosáskor a samponba csepegtetek kb. 10 csepp rozmaringolajat és ezzel jó alaposan átmasszírozom a fejbőröm. A rozmaringolaj stimulálja a fejbőrt, ezáltal jótékonyan hat a hajnövekedésre és  segít megállítani a hajhullást.

Ezenkívül ha sok időm van - pl. hétvégente - szoktam alkalmazni panthenol-os vagy görögszénamagos pakolást, esetleg főzök egy rozmaringos öblítőt. Ezekről nemsokára DIY bejegyzést is láthattok, már készen vannak a képek. A következő bejegyzésben pedig megmutatom az általam használt olajakat is, picit részletesebben és képekkel.

Nektek milyen hajápolási rutin vált be? Próbáltatok esetleg hasonló, természetes összetevőjű termékeket?



4 megjegyzés:

  1. szia! magyon tetszett ez a bejegyzes! tudnal nekem ajanlani egy Budapesti boltot, ahol ilyen olajat lehet venni? webshopokat nem nagyon szeretem, mert a termek casarlasa elott nagyon jol esik a korbe tanul,anyozas:) koszi elore is!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia! De jó, nagyon örülök, hogy tetszett!:))
      A mandulaolajat szerintem minden DM-ben megtalálod, én is ott vettem, Aromax márkájú és 50 ml. 1000 Ft. A rozmaringolajat szintén Dm-ben vettem, ez Natural márkájú és 10 ml. volt 1000 Ft. körül.
      A kókusz- és argánolajat pedig bioboltban vettem (konkrétan a Vámház körúton de mindegyikben találsz szerintem), arra figyelj, hogy a hidegen sajtolt verziót válaszd, mert azokból nem vesznek el az értékes tápanyagok, vitaminok!

      Delete
  2. Mindig örülök a hajas témáknak :) Én is imádom az olajakat legjobban olíva, ricinus, kókusz, emellett teafa és csipkebogyóolajat használok arcápolásra. Az általad említett mandula- és rozmaringolajat még nem próbáltam, de tuti beszerzem majd őket! Köszi a tippet! Én is ügyelek rá, hogy a samponomban, balzsamomban, hajpakolásomban, hajvégápolómban ne legyen szilikon. Melyik Faith in Nature sampont ajánlod? Lehet kipróbálom :D

    ReplyDelete
  3. Bocsi, hogy csak most írok, de külföldön voltam.:) Szóval a teafa olajat én is imádom pattanásokra, szerintem csodaszer! A csipkebogyóolajat még nem próbáltam, de hamarosan szeretném.:) A ricinusolaj nekem nem vált be, nagyon ragacsos és nem sok mindent csinált a hajammal. A Faith in nature samponok közül az aloe vera-sat használom, de a legutóbbi hajmosásnál azt vettem észre, hogy szárít és gubancos tőle a hajam, eddig nem volt ilyen, úgyhogy nem biztos hogy ettől van. Majd írok róla részletesen pár hét múlva!

    ReplyDelete